کیاسر

شهر ناشناخته

کیاسر

شهر ناشناخته

کیاسر
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

باوجود برگزاری مراسم کلنگ‌زنی گازرسانی به منطقه چهاردانگه در سال 1394 و اظهارات متعدد مسئولان در خصوص اتمام این پروژه تا پایان سال‌جاری، اما تاکنون از 97 روستای این بخش تنها شهر کیاسر از این نعمت برخوردار شده است و این پروژه با طی فراز و نشیب‌های متعدد هنوز به پایان نرسیده است.

مراسم کلنگ‌زنی گازرسانی به کیاسر و روستاهای بالادست منطقه چهاردانگه ساری در دی‌ماه 1394 با حضور محمداسماعیل ابراهیم‌زاده  مدیرعامل وقت شرکت گاز استان مازندران، شجاعی کیاسری نماینده اسبق مردم شهرستان ساری  در مجلس شورای اسلامی و چند تن از مسئولان شهری و استانی برگزار شد.

باوجود اظهارات مسئولان استانی در این مراسم مبنی بر پایان سال کار گازرسانی به روستاهای بخش چهاردانگه در سال 1397 اما بعد از گذشت سه سال و نزدیک شدن به پایان موعد مقرر اما این وعده‌ها، عملیاتی نشده است.

دلایل متعددی در ارتباط با تأخیر اجرای این پروژه وجود دارد، اما برای اطلاع دقیق‌تر از عدم تحقق گازرسانی به منطقه چهاردانگه و اطلاع از آخرین میزان اجرای این پروژه به سراغ مرتضی جعفری بخشدار چهاردانگه رفتیم که متن این گفت‌وگو را می‌خوانید:

مرتضی جعفری در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بخش چهاردانگه مشتمل بر 97 روستا است که در حال حاضر تنها شهر کیاسر از این بخش گاز رسانی شده است و بقیه در دست اقدام است.

وی افزود: گازرسانی به 98 درصد از روستاهای این بخش انجام شده است و در حال حاضر چند ایستگاه فشار شکن یا cps باید راه‌اندازی شود تا ادامه کار، دنبال شود.

بخشدار چهاردانگه با بیان اینکه لوله‌گذاری در تمامی روستاهای چهاردانگه انجام شده است، خاطرنشان کرد: پس از افتتاح ایستگاه‌های cps که بزودی انجام می‌شود، بحث علمک‌گذاری در روستاها انجام می‌شود.

جعفری تصریح کرد: برای ایام دهه فجر امسال، با مساعد بودن شرایط جوی و متوقف نشدن پروژه، 20 روستا از بخش چهاردانگه گازدار می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، لوله‌گذاری در تمام روستاها حدود  98 درصد انجام شده است، گاز وجود دارد و علمک‌گذاری‌ها در 20 روستا دست اجرا است که امیدواریم برای دهه فجر مراسم گازرسانی به این روستاها را برگزار کنیم.

بخشدار چهاردانگه در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این خصوص که اختلافات میان اداره گاز و راه، عامل تأخیر و توقف این پروژه بوده است؛ گفت: البته این موضوع هم بی‌تأثیر نبوده اما تنها این عامل نبوده و خود مردم نیز در این امر دخیل بودند.

این مسئول ادامه داد: درگیری‌ها و اعتراضات مردم ساکن در روستاها هم در تأخیر و توقف پروژه گازرسانی به چهاردانگه بی‌تأثیر نبود؛ به‌طور مثال در منطقه تلمادره، برخی درگیری‌ها موجب تأخیر در لوله‌گذاری شد. در روستاهای دیگر هم اهالی در اجازه ورود لوله گاز از زمین‌های کشاورزی شان، همکاری نکردند و این کار موجب تأخیر و گاه توقف پروژه شد.

جعفری جدا از اختلافات میان ادارات و درگیری و عدم همکاری مردم، گرانی لوله و تجهیزات لازم را سومین عامل اصلی تأخیر در اتمام این پروژه اعلام و بیان کرد: افزایش قیمت هر کیلو لوله از هزار تومان به 5 هزار تومان نیز موجب شد تا پیمانکار این پروژه کار را متوقف کند و گرانی هم در تأخیر و توقف این پروژه دست به دو عامل قبلی داد.

وی با بیان اینکه فردا جلسه‌ای با حضور فرماندار ساری، مدیرکل حمل‌ونقل و جاده‌ای و مدیرعامل گاز استان برای رفع موانع و بررسی این پروژه در ساری برگزار خواهد شد؛ اظهار کرد: بر آن هستیم تا در این جلسه با بررسی جوانب ضمن تسریع در کل پروژه، گاز رسانی به 20 روستا تا دهه فجر را به اتمام برسانیم.

بخشدار چهاردانگه تأکید کرد: برای سال آینده و تا قبل از شروع فصل سرما، علمک‌گذاری تمامی روستاهای چهاردانگه انجام و به اتمام خواهد رسید.

این مسئول افزود: بنا داشتیم تا با استفاده از تبصره قاف، تا پایان سال‌جاری، گازرسانی به تمام روستاهای بخش چهاردانگه را به اتمام برسانیم که به‌دلیل اختلافات ادارات، مردم و گرانی نتوانستیم به خواسته مورد نظر دست پیدا کنیم.

امید می‌رود تا با توجه به تعداد روستاهای قابل توجه در منطقه چهاردانگه، جمعیت بالای خانوارهای ساکن در این منطقه و برودت هوا در مناطق عمده این بخش، و محرومیت بسیاری از روستاها، اقدامات گسترده و منسجمی برای اتمام پروژه گازررسانی به این منطقه انجام شود و شاهد گازرسانی به تمامی 97 روستای این بخش تا قبل از آغاز فصل سرما در سال 98 باشیم.

کافی است برای درک سختی شرایط در مناطق بالادست در منطقه چهاردانگه جدا از عدم راه دسترسی مناسب به ویژه در فصل زمستان، مسئولان و مدیران اجرایی تنها برای یک روز در یکی از روستاهای دورافتاده این بخش روز بگذرانند تا با بخشی از شرایط سخت و طاقت‌فرسای اهالی این مناطق از مرکز استان از نزدیک دست‌وپنجه نرم کنند تا شاید اختلافات و مشکلات را برای آسایش و آرامش مردم کنار بزنند و برای کسب منافع عمومی، با تمام قوا پا به میدان عمل بگذارند.

  • ۹۷/۱۰/۰۱
  • .. محمودی کیاسری

نفت و انرژی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی