کیاسر

شهر ناشناخته

کیاسر

شهر ناشناخته

کیاسر
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

اربعین شهید بلباسی و 12 ستاره دیگر

کاروان شهدای خان‌طومان به خانه چهلم رسید / بهانه‌ای برای وصل شدن به شهدا 

40 شبانه روز گذشت و جمعه شب کاروان شهدای خان‌طومان به منزل چهلم رسید و مردم قائم‌شهر چله‌نشین فرزند خلف‌شان بودند. 

 

کوچک‌تر که بودیم هر سال نزدیک ماه محرم پدربزرگ نوه‌هایش رو دور خودش جمع می‌کرد و قصه پهلوانی حضرت ابوالفضل (ع)، جوانی حضرت علی‌اکبر (ع)، مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) و شجاعت و شهادت امام حسین(ع) را برای ما تعریف می‌کرد و اینکه دل سیاه یزید بعد واقعه کربلا، چه بر سر اهل بیت امامت آورد.

روزها و ماه‌ها و سال‌ها از واقعه کربلا گذشت و نوادگان یزید ملحد بیرق‌دار کفر شدند و کربلایی دیگر رقم زدند. 

 

*بستن آب کربلا آب؛ شکستن آتش‌بس در خان‌طومان

این افسار گسیختگان متعصب لامذهب که تنها قرآن محمد (ص) برای‌شان دست‌آویزی شده که نکبت اعمال‌شان را به تقدس ظاهری بشویند با نام‌های داعشی، وهابی و طالبانی بر سیاهی این دنیای پر گناه بیش از بیش اضافه می‌کنند و قلب عاشقان مهدی (عج) در سینه تنگ می‌شود با شنیدن این جنایات...و گرگان دجال‌گونه در جای جای این جهان خر خویش را با تزیین تمدن و تجدد بر گرده مستضعفین می‌رانند و همانند خوره به جان این دنیا افتاده‌اند.

هنوز عطر حضور 175 شاه‌ماهی دریای عشق و معرفت با دست‌های بسته از شهر و دیارمان بیرون نرفته بود که مهمانان عرشی دیگری آمدند.

مدافعین حرم! کبوتران سبک بالی که که با عشق کربلای حسین (ع) کوله‌بار خود را بستند و از همسر و فرزندان خود حلالیت طلبیدند و از زیر قرآن خدا رد شدن و پا به کربلای خان‌طومان گذاشتند.

در کربلا آب را بر حسین (ع) و یارانش بستند و در خان‌طومان آتش‌بس را شکستند و باران گلوله بر سر مدافعین حرم‌ آل‌الله باریدن گرفت و آلاله‌های سرخ را پرپر کرد و بار دیگر کربلای جبهه‌ها و رشادت لشکر 25 کربلا در یادها زنده شد. 

 

*کاروان شهدای خان‌طومان به منزل چهلم رسید

بار دیگر مردان مردی از دیار علویان و با حس ناموس‌پرستی و احترام به ائمه اطهار سینه‌ها را سپر کردند تا دشمن ملعون دست و پاگیر شود و نتواند حتی قدم از قدم بردارد.

و چه شبی بود آن‌شب! شبی که 13 تن از بهترین بندگان خدا در نبرد با کفر و زیاده خواهی شربت شهادت نوشیدند و به دیار معبود شتافتند

و چه زیبا نامت نهادند تو را ای مدافع حرم!

40 شبانه روز گذشت و امشب کاروان شهدای خان‌طومان به منزل چهلم رسید؛امشب  قائم‌شهر چله‌نشین فرزند خلف‌شان بودند.

چله‌نشینی هم عالمی دارد! به‌ویژه چهلم مردی که گرچه جسم زمینی‌اش اسیر تکفیری هاست اما روح آسمانی اش تا عرش کبریایی آزاد و رها پرکشیده است،اربعین پاسدار شهید محمد بلباسی که 17 اردیبهشت ماه 95 در کربلای خان‌طومان آسمانی شد.

حال که ماه مهمانی خداست و به شب‌های قدر نزدیک می‌شویم و روایت داریم که کارنامه و سرنوشت یک‌سال انسان و بشر زمینی در این شب‌ها توسط خداوند نگاشته می‌شود این سؤال در ذهن‌مان نقش می‌بندد که از شهید بپرسیم سال گذشته در شب‌های قدر چه از خداوند خواستی و چگونه خواستی که هنوز به یک‌سال نرسیده حاجت روا شدی و به دیدار معبودت شتافتی.

اربعین شهید بلباسی و شهدای خان‌طومان از راه رسید و از 13 شهید آن روز، خانواده 11 شهید همچنان چشم‌انتظار پیکر پاک عزیزان‌شان هستند. 

 

*بهانه‌ای برای وصل شدن به شهدا

شامگاه جمعه، مردم همیشه در صحنه و قدرشناس قائم‌شهر و مسؤولان این شهرستان بار دیگر گرد هم آمدند تا شمع اربعین محمد شهرشان را روشن کنند و عهدی دوباره ببندند با آرمان‌های امام راحل، انقلاب و خون شهداء.

حجت‌الاسلام جمال‌الدینی در این مراسم با بیان اینکه جایگاه و مقام شهید آنچنان رفیع و بلند است، اظهار کرد: خداوند اگر بخواهد می‌تواند نور، طیب و یا حُسنی در وجود بنده‌اش قرار دهد که زبان از گفتنش قاصر است.

وی افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا بهانه‌ای است تا ما خودمان را بدین‌وسیله به شهدا وصل کنیم و اینکه مراسم شهداء را با تعریف چند خاطره سرش را هم بیاوریم جور در حق شهید است و نیاوردن نام شهید از مقاوم وی کم نمی‌کند بلکه به خودمان ضرر می‌رساند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر عشق به حسین و شناخت جایگاه شهداء و صدها روایات در که در لا‌به‌لای کتاب‌ها خاک می‌خورد در متن زندگی بیایند حالی به ما دست می‌دهد که در مقابل مزار شهدای گمنام سر تعظیم فرود می‌آوریم. 

 

*دفاع آن سوی مرز ایران در واقع دفاع خودمان است

وی با بیان اینکه شهداء آنقدر مقام‌شان والاست که در در کنار پیامبران قدم بر می‌دارند اضافه کرد: در روز قیامت محاسبه اعمال شهید در وسط میدان محشر به عشق بازی تبدیل می‌شود چرا که شهید یَلی است که بند تمام تعلقات دنیوی را برید تا به معبود خویش رسد.

جمال‌الدینی گفت: جنگ آن سوی مرز ایران در واقع جنگ خودمان است که با شجاعت و درایت در بیرون از مرزهای کشور ماند و شیرمردانی همچون محمد بلباسی آنقدر جگر داشتند که حتی نگذاشتند ذره‌ای بوی خاک وطن به مشام دشمنان برسد.

*گره خوردن صادق‌زاده با شهید بلباسی

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری نیز با بیان اینکه خداوند در مقابل درک درست از شهدا و علاقه به آنان جزای خیر به بندگانش می‌بخشد، اظهار کرد: شهید محمد بلباسی افتخار شهر و کشور است و مردم همیشه قدردان رشادتش خواهند بود.

آیت‌الله معلمی در ادامه به اعطای مدال طلای جابر صادق‌زاده به خانواده شهید بلباسی اشاره کرد و افزود: این جوان پهلوان، با این کار پهلوانی و قهرمانی خود را ماندگار ساخت.

وی با تأکید بر اینکه همه تعلقات دنیوی روزی از بین می‌رود، تصریح کرد: اگر انسان خود را به ارزش‌های ماندگار همچون شهدا گره بزند همانند این است که به خداوند متصل شده است.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر تصریح کرد: این مدال‌های ورزشی ساده به دست نمی‌آید و موفقیت در عرصه‌های بین‌المللی در هر یک از رشته‌های ورزشی پر زحمت و پر مشقت است و پهلوان صادق‌زاده با بخشیدن این مدال خود را به شهید بلباسی پیوند داد.

وی خطاب به صادق‌زاده گفت: شهید با خدا مرتبط است و شما به‌واسطه این کار صاحب عزت ماندگار شدید.

*ورزشکاران ما هم قدر شهداء را خوب می‌دانند

برادر شهید بلباسی ضمن تشکر از پهلوان جابر صادق‌زاده اعطای مدال به خانواده شهید بلباسی را حرکت فرهنگی زیبا برشمرد و اظهار کرد: این یل مازندرانی نشان داد که ورزشکاران ما هم قدر شهداء را خوب می‌دانند.

رسول بلباسی با بیان اینکه تصمیم گرفتیم به پاس این محبت پهلوان صادق‌زاده مدال "خادم الشهداء" که بر پیراهن شهید بلباسی متصل بود را با اجازه همسرش به این پهلوان تقدیم کنیم، گفت: به این شرط که در اردوهای راهیان نور این مدال را به سینه بچسباند و به شهدا خدمت کند.

در پایان این مراسم از پهلوان جابر صادق زاده که مدال طلای مسابقات جهانی کشتی ساحلی را تقدیم خانواده شهید بلباسی تجلیل شد.

---------------------------------

گزارش از: مهرآسا جانعلی پور - فارس

---------------------------------

  • ۹۵/۰۳/۲۹
  • .. محمودی کیاسری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی