کیاسر

شهر ناشناخته

کیاسر

شهر ناشناخته

کیاسر
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران خبر داد

آمادگی سرمایه‌گذار قزاقستانی در پالایشگاه کیاسر

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مازندران، از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار قزاقستانی برای سرمایه‌گذاری در پالایشگاه کیاسر خبر داد.

مجوز ساخت پالایشگاه در سفر دوم هیئت دولت گذشته به مازندران گرفته و بر مناسب بودن این مکان تاکید شده و احداث این پالایشگاه می‌تواند توفیقات بسیاری را به همراه داشته و اشتغال بسیاری به همراه دارد.

این پروژه مدتی مسکوت و با اما و اگرهایی همراه شد که اخیراً سرمایه‌گذاران قزاق در این بحث  اعلام آمادگی کردند که امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مازندران در گفت‌گو با فارس با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار قزاقستانی برای سرمایه‌گذاری در پالایشگاه کیاسر ، اظهار کرد: بیش از دو دهه است که این موضوع در مازندران و در شهرهای مختلف از سوی سرمایه‌‍‌گذاران بخش خصوصی مطرح می‌شود.

لیلا واثقی گفت: در بخش چهاردانگه کیاسر مراسم کلنگ‌زنی در دولت قبلی انجام شد ولی به‌دلیل عدم اهلیت، سرمایه‌گذار خلع‌ید شد.

وی تصریح کرد: احداث پالایشگاه به حداقل 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد و بالطبع بخش خصوصی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند به این امر اقدام کند که تاکنون رویه همین بوده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در زمینه سیاست خارجی و تعامل سازنده در سطح بین‌المللی اخیراً استاندار، سفری برای افتتاح نمایشگاه به مانگستائو و تعامل با سرمایه‌گذار قزاق در این زمینه داشته است.

واثقی در پایان با اعلام اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات در بحث پالایشگاه پس از اهلیت مالی و اجرایی، بحث خوراک(نفت خام) است، گفت: موضوع سوآپ در سفر اخیر مورد توافق قرار گرفته که امیدواریم با ملاقات کارشناسان دو طرف که در آینده‌ای نزدیک و با انجام سفر هیئت قزاق شاهد انجام آن هستیم، بررسی‌های کارشناسی دقیق انجام شده تا به نتایج مثبت عملی دست یابیم.

  • ۹۴/۰۷/۰۵
  • .. محمودی کیاسری

نفت و انرژی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی